reklama

Kde ten svet speje...

Mnohí ľudia poznajú ten úžasný pocit, keď dlho na niečom makajú a úspešne to aj dokončia. Niekedy je to neopísateľné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Sama to poznám. Keďže som poctivá vysokoškoláčka, všetky seminárky či semestrálky si pekne pripravujem. Niekedy to písanie trvá hodinu, niekedy dve, a niekedy, keď nie je inšpirácia a chuť, a hlavne keď je dážď nútiaci k spánku, to trvá aj deň, dva, týždeň. Tak isto aj poznámky. Zháňanie skrípt a spracovanie informácií z nich dá zabrať. Teda aspoň tým, ktorí sa tomu venujú. No potom je tu aj druhý, mňa iritujúci typ ľudí.

Tí, ktorí si myslia, že im všetko spadne z neba. Nebolo to tak dávno, čo sme mali z jedného predmetu byť pripravení, v preklade: zo sylabov naštudovať štyri témy, upresnene: spracovať dve skriptá. Ja, samozrejme, som tomu venovala 2 a pol dňa zo svojho života. Krásne spracované, presne podľa toho, ako sa vyučujúci pýtal. Hrdosť sama na seba, že si snáď urobím očko a niečo zapamätám aj na ústnu skúšku. Sama som bola zvedavá, čo budú niektorí spolužiaci robiť, keďže prišli úplne "vymletí" a ani netušili, o čom je reč. No čo by asi robili. Žobrajú poznámky. Ok, to sa dá pochopiť. No keď z vlastnej dobrej vôle niekomu pošlete poznámky, s tým, že len pre neho, a potom zistíte, že sa akosi rozšírili za hranice vašej vôle, pričom nikto o ničom nevie, to dokáže nahnevať. Kde ten svet speje?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tomu ja vravím nehorázna drzosť. Prečo my, čo sa poctivo pripravujeme na hodiny (a to nás veľa teda nie je), máme byť "v tom istom sude" ako tí ostatní. No potom, po čase, väčšinou príde typická situácia. Potrebujete niečo. A vtedy, čuduj sa svete, všetci "dlžníci" o ničom nevedia. Nevedia, že bola úloha, nevedia, že sa má písať semestrálka, nevedia nič. Tu sa naskytá otázka, či tí ľudia fakt nič nevedia, alebo sa tvária, že nevedia. Ja osobne mám pri niektorých konkrétnych pocit, že to bude to druhé. Veď prečo nie. Keď niečo potrebujete, máte smolu. No keď od Vás niečo potrebujú, vtedy aby ste sa roztrhali. A ak náhodou sa odvážite povedať nie, tak ste za namyslenú bifľošskú "fialovú Milku" ktorá sa musí vyučujúcim niekde pchať. Pričom to tak vôbec nie je. Za tri roky na vysokej (z vlastnej skúsenosti aj zo skúseností kamarátov) mi fakt napadá len jedna otázka: Kde to ľudstvo speje?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poctivosť sa často nevypláca. Trápiť sa nad seminárnou prácou a mať také isté hodnotenie ako niekto, kto si ju stiahol z netu a prehodil slovosled, je viac než iritujúce. A to sa všetci docenti, profesori a iné kalibre dušujú, ako proti týmto veciam bojujú, a ako nedopustia, aby sa diali. No neviem neviem, nemám ten pocit. Skôr mám pocit, že sem-tam námatkovo niečo skontrolujú. Samozrejme, nájde sa pár takých, čo si na tom dajú záležať a potom vyhadzujú za plagiátorstvo. A kto je na vine? Jasné, že oni. Ako si dovoľujú nejakého lajdáka vyhodiť zo skúšky keď zistili, že celá práca je plagiát. Čo si to dovoľujú. Ako sa to opovažujú. No tí, čo to fakt kontrolujú, tí si zaslúžia svoj titul. Veď aj doktor na sále by si mohol povedať: ja mám konferenciu, ja nestíham, ja prednášam, pooperujem len dvoch pacientov, zvyšných päť operovať nebudem, nestíham, odveďte ich rovno do márnice, alebo im diagnostikujte to isté. No pýtam sa, aký je v tom rozdiel? Za čo tých profesorov a komplet vyučujúcich platíme, keď majú problém nahodiť práce do programu, ktorý im to zistí. Asi za to, aby zľahčovali život sebe aj lajdákom a aby už takmer každý mohol mať diplom, pričom nevie, ktorá strana je pravá a ktorá ľavá. Hlavne že vie, ako vyzerá obálka. Keby že majú všetko kontrolovať ručne, dobre, nič nehovorím, to sa nedá. Ale keď už majú na to program, tak to naozaj zaberie veľa úsilia.(ak z posledných riadkov cítite iróniu, cítite správne )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver mi ostáva už len skonštatovať, že poctivosť sa skutočne mnohokrát nevypláca. A nech robíte čo robíte, vždy je tu možnosť, že zo všetkého vyjdete ako tí najhorší. Niekedy je najlepšie riadiť sa heslom: ja nič, ja muzikant.

Mária Roháčová

Mária Roháčová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snílek riadiaci sa Einsteinovým: "Boh nehrá kocky". Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPoviedkyLen tak...Nezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu